KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU KURULMASI VE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI  HAKKINDA KANUN

ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ VE ETİK KOMİSYONU YÖNERGESİ

 

A- Faaliyetlere Yönelik Etik Davranış Kuralları

-Hak ve hukuka uyum esastır.

-Ayrımcılık (cinsiyet, dil, din, ırk, mezhep vb.) yapılmaz.

-Özel hayata ve kişisel tercihlere saygı duyulur.

-Faaliyetlerde devamlılık ve güncellik gözetilir.

-İlişkilerde insan sevgisi, nezaket ve saygı esastır.

-Yetki ve sorumluluklar, iş tanımları ve iş dağılımları yoruma açık olmayacak şekilde tutarlı, açık ve yazılıdır.

-Hesap verebilirlik, hesap sorabilirliğin ön koşuludur.

-Bilimsel etik kurallara uyulur.

-Bilgi ve tecrübe aktarımı esastır.

-Düşüncelerin özgürce söylenebildiği ve dikkate alındığı bir çalışma ortamı vardır.

-Ülke kaynakları israf edilmeden kullanılır.

-Kamu malları ve kaynakları, kamu yararı ve hizmet gerekleri dışında kullanılamaz.

 

B- Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları

-Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.

-Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.

-Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.

-Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.

-Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.

-Başarılı çalışmalar takdir edilir.

-Yöneticiler personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.

-Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.

-Yöneticiler bakanlık birimlerine kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur.

-Yöneticiler tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.

-Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.

-Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.

 

C- Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları

-Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.

-Mesai kavramına azami özen gösterilir.

-Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.

-Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.

-Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.

-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.

-Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.

-Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.

-Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilirler.

-Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.

-Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.

-Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.

-Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.

-Çalışanların performansı ödüllendirilir.

-Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.

 

KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ

Kamu hizmetinin her türlü özel çıkarın üzerinde olduğu ve kamu görevlisinin halkın hizmetinde bulunduğu bilinç ve anlayışıyla;

* Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı,

* Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi,

* Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı,

* Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi,

* Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi,

* Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi,

* Kamu Görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim.

 

ETİK KOMİSYONU

BaşkanSevgül Çolak MERAÇ(0212) 251 50 00sevgul.colak@tdi.gov.tr
Başkan Yrd.Mehmet Sait ERKOYUNCU(0212) 251 50 00sait.erkoyuncu@tdi.gov.tr
ÜyeSelma POLAT(0212) 251 50 00selma.polat@tdi.gov.tr
ÜyeRamazan ERTAŞ(0212) 251 50 00ramazan.ertas@tdi.gov.tr
ÜyeÖzge YILDIRIM(0212) 251 50 00ozge.yildirim@tdi.gov.tr